Θέμα: Υγιεινές Διατροφικές Συνήθειες και Κίνηση
Επίπεδο: Γυμνάσιο – Τάξη Α’
Θεματικό πεδίο: Ζω καλύτερα – Ευ ζην (Διατροφή – Αυτομέριμνα)
Σύντομη περιγραφή της δράσης
Στη σύγχρονη εποχή, οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας επηρεάζουν αρνητικά την υγεία των νέων. Σκοπός της δράσης είναι να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να ενθαρρύνει τους μαθητές να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής μέσα από τη διατροφή και την κίνηση.
Στόχοι της Δράσης, Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Ενημέρωση: Απόκτηση γνώσεων για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας.
- Ευαισθητοποίηση: Κατανόηση των επιπτώσεων της κακής διατροφής και της καθιστικής ζωής.
- Συμμετοχή: Προώθηση υγιεινών συνηθειών μέσα από βιωματικές δράσεις και συνεργασία.
Στάδια Υλοποίησης
Α. Έρευνα και Συλλογή Πληροφοριών
- Μελέτη βασικών αρχών ισορροπημένης διατροφής και οφέλη της κίνησης.
- Αναζήτηση στοιχείων για τις συνέπειες της ανθυγιεινής διατροφής και της ακινησίας.
- Διεξαγωγή ερωτηματολογίου μεταξύ των μαθητών για τις συνήθειες διατροφής και άσκησης.
Β. Δράσεις Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης
- Ομιλίες και εργαστήρια με διατροφολόγους και γυμναστές.
- Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού: αφίσες, βίντεο, παρουσιάσεις για το σχολείο.
- Καμπάνια στα social media με συμβουλές, για υγιεινή ζωή (αφίσες).
- Εβδομάδα υγιεινής διατροφής: παρασκευή υγιεινών γευμάτων στο σχολείο.
- Έργα ζωγραφικής και κολάζ σχετικά με τον αθλητισμό.
Γ. Δράσεις Ενεργής Συμμετοχής Μαθητών
- Πρόγραμμα “10.000 βήματα την ημέρα”: μαθητές και καθηγητές ενθαρρύνονται να αυξήσουν τη φυσική τους δραστηριότητα.
- Διαγωνισμός υγιεινής συνταγής: οι μαθητές προτείνουν και δοκιμάζουν υγιεινές συνταγές.
- Αθλητικές δράσεις στο σχολείο: τουρνουά ποδοσφαίρου, βόλεϊ, χορού κ.ά.
- Ομάδα δράσης για την υγιεινή ζωή: δημιουργία μαθητικής ομάδας που θα συνεχίσει τη δράση στο σχολείο.
- Διάχυση δράσης στην τοπική κοινωνία
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
- Βελτίωση των γνώσεων των μαθητών για τη διατροφή και την άσκηση.
- Αλλαγή στις καθημερινές τους συνήθειες προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
- Ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας.
- Δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει την υγεία.
Αξιολόγηση της Δράσης
- Ερωτηματολόγια πριν και μετά τη δράση για να διαπιστωθούν αλλαγές στις συνήθειες των μαθητών.
- Αξιολόγηση συμμετοχής (πόσοι μαθητές πήραν μέρος στις δραστηριότητες).
- Ανατροφοδότηση από τους μαθητές για πιθανές μελλοντικές δράσεις.